اخبار خارجی خودرو, خودرو و تکنولوژی

نسل سوم آئودی R8 با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و شتاب ۲ ثانیه معرفی می شود

نسل سوم آئودی R8 با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار و شتاب ۲ ثانیه معرفی می شود

نسل سوم آئودی R8 موتور تنفس طبیعی ۵.۲ لیتری V10 خود را از دست می دهد و به جای آن از یک موتور تمام الکتریکی بهره مند می شود که عملکرد این خودرو را به سطح جدیدی ارتقا می دهد.
نشریه اتوکار ادعا می کند که آئودی R8 جدید از آئودی PB18 e-Tron که مدل مفهومی اخیر آئودی است الهام خواهد گرفت. این خودروی مفهومی مجهز به یک موتور الکتریکی با ۷۶۴ اسب بخار قدرت است و آئودی باور دارد که این خودرو می تواند تا ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و شتاب صفر تا صد آن اندکی بیش از ۲.۰ ثانیه است. آئودی R8 جدید حتی عملکردی بهتر از این خودرو خواهد داشت.
گفته می شود که موتورهای الکتریکی مدل آینده آئودی R8 به حدی قدرتمند هستند که بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت به هر ۴ چرخ این خودرو منتقل می شود. با این میزان قدرت، احتمالا عملکرد R8 با خودروهایی مانند نسل آینده تسلا رودستر و ریماک C Two برابری خواهد کرد.
باید با نسل فعلی آئودی R8 که یک خودروی دوست داشتنی است خداحافظی کرد. هنوز مشخص نیست که چرا آئودی تصمیم گرفته است R8 را به کلی دگرگون کند اما این موضوع بیانگر پیدایش پیشرانه های الکتریکی با تمرکز بر عملکرد بالا و مرگ تدریجی آن دسته از موتورهای احتراق داخلی است که هیچ نیروی کمکی الکتریکی ندارند.
جالب است که تمام رقبای فعلی R8 قرار است در آغاز دهه آینده به جای هیولاهای تمام الکتریکی به خودروهای هایبرید تبدیل شوند. به عنوان مثال تمام خودروهایی که جایگزین مک لارن ۷۲۰S، لامبورگینی اوراکان و فراری ۴۸۸ GTB می شوند هایبرید خواهند بود. ظاهرا نسل آینده اوراکان تنها خودروی گروه فولکس واگن است که در این کلاس رقابت می کند.
قبل از اینکه آئودی R8 جدید از راه برسد، تعدادی از دیگر مدل های تمام الکتریکی آئودی معرفی خواهند شد. اولین خودروی الکتریکی که معرفی می شود آئودی E-tron Sportback است که با کراس اوور E-tron که به زودی معرفی خواهد شد رابطه خویشاوندی دارد. بعد از اینکه این دو مدل وارد بازار شدند، بخش اسپرت آئودی از اولین مدل الکتریکی خود رونمایی می کند که E-tron GT نام دارد و به عنوان یک جایگزین فرعی برای پورشه تایکان تولید می شود.

 

آئودی PB18 e-Tron مفهومی

آئودی PB18 e-Tron مفهومی

 

آئودی PB18 e-Tron مفهومی

آئودی PB18 e-Tron مفهومی

 

کابین آئودی PB18 e-Tron مفهومی

کابین آئودی PB18 e-Tron مفهومی

 

نویسنده: نریمان اصغریان_خودروبانک
بازنشر: حسین رضا لاسجردی_خودروتاپ

دیدگاهتان را بنویسید